V novembri 2017 súvislosti s predajom Matovičej firmy regionPress začala polícia vyšetrovanie pre krátenie daní, k čomu malo dôjsť ešte v roku 2008. Podľa vyšetrovateľa Matovič nezahrnul príjem z predaja do daňového priznania, čím štátu vznikla škoda vyše 650-tisíc eur. Nakoľko doteraz Matovič nebol usvedčený na základe týchto obvinení, výrok hodnotíme ako pravdivý. 
Obvinenia na Igora Matoviča z daňového podvodu sa zakladajú na vyšetrovaní polície, podľa ktorej hrozí pre Igora Matoviča vo veci zločinu skrátenia dane a poistného trest od sedem do 12 rokov. Hovorca Prezídia policajného zboru Martin Wäldl sa k vyšetrovaniu Igora Matoviča vyjadril v novembri 2017 nasledovne:"Predmetom vyšetrovania je úmyselné nezahrnutie príjmu z predaja podniku do daňového priznania k dani z príjmu fyzickej osoby, čím malo dôjsť k účelovému skráteniu dane z príjmu fyzických osôb za obdobie roka 2008 v celkovej výške najmenej 645 254,16 eur." 

Vyšetrovanie súvisí s predajom firmy Igora Matoviča regionPress v roku 2008. Igor Matovič mal po voľbách v roku 2010 previesť firmu na manželku a následne na vtedajšieho zamestnanca Pavla Vandáka. Ten mal byť v kauze údajným bielym koňom. Igor Matovič obvinenia z daňového podvodu rázne odmieta a vidí za tým odkláňanie pozornosti.
Právny zástupca Igora Matoviča, Daniel Lipšic, označil postup polície za šikanu: Protikorupčná jednotka NAKA vedie stíhanie na základe premisy, že fyzickou osobou už raz zdanené peniaze, pokiaľ ich prevedie z podnikateľského účtu na osobný, musí zdaniť 19 percentami ešte raz.“ Igor Matovič vo veci vypovedal 3. novembra 2017 a vyšetrovanie stále pokračuje.

Výrok bol spomenutý v

O 5 minút 12, Martin Strižinec

Predstavitelia opozície o aktuálnej politickej situácii

V nedelu 18. marca boli hostami relácie O 5 minút 12 poslanci NR SR Lubomír Galko (SaS), Boris Kollár (SME RODINA), Marian Kotleba (K-LSNS) a Igor Matovic (OLANO). Išlo o špeciálne vysielanie v súvislosti s aktuálnou politickou krízou, do ktorej boli pozvaní debatovat zástupcovia všetkých parlamentných strán. Do RTVS však žiaden zástupca vládnej koalície neprišiel.