…v dôvodovej správe (zákona upravujúceho stavbu diaľníc na pozemkoch, pozn.) bolo napísané, že sa jedná o zefektívnenie a skrátené legislatívne konanie sa robí vtedy, keď hrozia veľmi veľké hospodárske škody. Tie neboli ani len uvedené v tej dôvodovej správe.

Na základe informácií Národnej rady Slovenskej republiky sa skrátené legislatívne konanie robí "za
mimoriadnych okolností, keď môže dôjsť k ohrozeniu základných ľudských práv a
slobôd alebo bezpečnosti, ak hrozia štátu značné hospodárske škody alebo ak si
rozhodnutie Rady bezpečnosti Organizácie Spojených národov vyžaduje neodkladné
prijatie zákona. "
V prípade zákona o mimoriadnych opatreniach v príprave diaľníc takéto vážne škody nehrozia, alebo aspoň neboli pomenované v dôvodovej správe. Výrok hodnotíme ako pravdivý. 

Jedná sa o dôvodovú správu (.rtf) k návrhu zákona č. 669/2007 Z.z. o jednorázových mimoriadnych
opatreniach v príprave niektorých stavieb diaľnic a ciest pre motorové vozidla a o doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č.162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností (katastrálny zákon) v
znení neskorších predpisov. V dôvodovej správe sa píše, že "cieľom predkladaného návrhu
zákona je zefektívnenie procesu povoľovania a výstavby vybraných diaľnic a
ciest pre motorové vozidlá so súčasným zachovaním adekvátnej možnosti obhájiť
svoje záujmy všetkým dotknutým vlastníkom pozemkov, na ktorých majú byť
diaľnice postavené alebo stavieb, ktoré majú byť v súvislosti s výstavbou
diaľnic asanované. Toto zefektívnenie sa prejaví celkovým skrátením povoľovacieho
procesu a poklesom nákladovosti celého prípravného procesu výstavby diaľnic,
ako aj samotného začiatku výstavby diaľnic.
"

O hospodárskych škodách sa v správe nepíše. 
Návrh zákona bol Národnej rade SR doručený 10. mája 2017. Navrhovateľom je vláda SR, konkrétne Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Návrh zákona bol prerokovaný na 17. schôdzi NR SR uznesením z dňa 16. mája 2017. Podľa informácií Denníka N stačí k začatiu výstavby diaľnic už len podpis novely zákona prezident SR Andrejom Kiskom a zverejnenie novely v Zbierke zákonov. Ministerstvo dopravy potrebuje zmeniť zákon najmä kvôli bratislavskému obchvatu, zmena sa však bude týkať aj ostatných diaľnic a rýchlostných ciest.

"Minister dopravy Árpád Érsek
(Most-Híd) poslancom vysvetľoval, že stavbu kľúčových častí bratislavského
obchvatu blokujú poslední neústupní majitelia pôdy, ktorú pod diaľnicu štát
potrebuje. Keďže štát už predtým podpísal zmluvu za takmer 2 miliardy eur na
stavbu obchvatu, teraz mu hrozia pokuty od koncesionára za neskorú odovzdávku
stavebných parciel"
 informoval Denník N. "Priekupníci s pôdou štát
blokujú preto, že chcú na pozemkoch zarobiť čo najviac a predať štátu čo
najväčšie plochy" 
vyplýva z Érsekových slov. Érsek ďalej hovorí:. „Ich cieľom je vytvoriť časový
tlak, a získať tak pre seba neúmerné výhody,“
 
 

Výrok bol spomenutý v

V politike, Norbert Dolinský

Bugár a iní v TA3

Hostami relácie V politike boli podpredseda NR SR a predseda strany Most-Híd Béla Bugár, štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromcek (Smer-SD) a poslanec NR SR Miroslav Ivan (SaS). Hlavnými témami boli koalicný balík zmien a možné špekulácie pri výstavbe D4/R7.