Minister dopravy Brecely zo strany Sieť 9. mája oznámil, že zmluvu o stavbe diaľničného obchvatu okolo Bratislavy ministerstvo čoskoro predloží vláde, a bude sa jednať o verejno-súkromné partnerstvo (PPP projekt). Tiež uviedol, že do pôvodnej zmluvy bola pridaná takzvaná protischránková doložka. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

Pre denník Sme uviedol (video):
"Menili sme koncesionársku zmluvu v zmysle takom, že sme pripravili dodatok k zmluve o vylúčení schránkových firiem z verejného života, takže všetky firmy, ktoré sa budú zúčastňovať na tomto tendri alebo respektíve na realizácii tohto projektu by mali mať jasne dohľadateľných vlastníkov. To znamená, aby ten príjemca výhod bol jasne pomenovaný. Takže toto je dosť závažná zmena."
V článku pre Denník N nazval Konštantín Čikovský toto opatrenie symbolickým. Podľa neho:
"Vložená „protischránková doložka“ vlastne len znamená, že aj významnejší subdodávatelia obchvatu by mali prijať povinnosti podľa zákona o verejnom obstarávaní, a teda zapísať svoju firmu do Registra konečných užívateľov výhod. Ten vznikol minulý rok a v praxi sa ukázal ako nefunkčný." 

Výrok bol spomenutý v

Iné

Diskusia Denníka N – Žitnanská, Procházka a Lipšic

Overili sme debatu denníka N na tému Porazí nová vláda korupciu? Diskutujúci Lucia Žitnanská, Daniel Lipšic a Radoslav Procházka sa venovali najmä bývalým korupcným kauzám ako Gorila a pieštanské CT, ale aj platnej a plánovanej legislatíve a najlepším postupom pre boj s korupciou. Výraznú väcšinu výrokov sme hodnotili ako pravdivú, každý si však pripísal aspon jedno pochybenie. Žitnanská dezinterpretovala Matovicovo vyhlásenie na tému vlády Smeru, Procházka zas nesprávne uviedol, že odborníci na dopravu oznacujú PPP projekt ako najvhodnejší spôsob financovania obchvatu Bratislavy. Lipšic zavádzal dvakrát, raz pri vyjadrení Pašku o obstarávaní pieštanského CT prístroja a raz pri uvádzaní spolocností, ktoré sa tejto sútaže zúcastnili.