DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Ján Figeľ

KDH

My sme v decembri napríklad navrhovali 50 miliónov pre štátny rozpočet, pre učiteľov cez bývalého ministra. Navrhoval to Martin Fronc, neprešlo to. 3x za tieto 4 roky sme navrhovali úpravu platov alebo zvýšenie financií pre školstvo, včítane kvalitatívnych položiek alebo motivácie pre vyššiu kvalitu vo vyučovaní. Ani jeden z tých návrhov neprešiel.

Fico, Bugár, Figel, Procházka a Danko - predvolebná diskusia - 15.02.2016
Pravda

Poslanec Martin Fronc navrhol presunutie 55 miliónov eur z kapitoly Všeobecnej pokladničnej správy na zvýšenie platov učiteľov a financovania školstva. KDH taktiež navrhovalo trikrát za 4 roky zmenu financií pre školstvo, tieto návrh neprešli. Návrhy poslancov KDH obsahovali aj požiadavku na ohodnotenie škôl na základe ich kvalitatívnych výsledkov, čo by potenciálne mohlo pôsobiť motivačne. Výrok hodnotíme ako pravdivý.

Bývalý minister školstva Martin Fronc navrhol presunúť z kapitoly Všeobecná pokladničná správa celkovo 55 miliónov eur na posilnenie rozpočtu školstva, z ktorých malo 40 miliónov eur ísť na 4-percentné navýšenie platov učiteľov. Zvyšných 15 miliónov eur navrhoval použiť na zvýšenie rozpočtov na vzdelávanie. Tento návrh neprešiel.

Podľa TASR:
„Fronc preto predložil k návrhu štátneho rozpočtu pozmeňujúci návrh, na základe ktorého sa má z kapitoly Všeobecnej pokladničnej správy presunúť 55 miliónov eur. Z toho 40 miliónov eur má smerovať na vládou avizované štvorpercentné navýšenie platov učiteľov. "Vláda to avizovala, ale peniaze navyše do kapitoly školstva nedala," povedal Fronc. Zvyšných 15 miliónov má ísť pre vysoké školy a regionálne školstvo na rozvojové programy."

Návrh poslancov KDH na zmenu financovania školstva 17. apríla 2015 neprešiel do druhého čítania. Rovnako neprešli ani návrhy z 11. februára 2014 a 27. novembra 2015.

Citát z návrhu zmeny financovania škôl:

„ 5) Normatívny príspevok na školu môže byť zvýšený o 10% príspevku na základe ohodnotenie kvalitatívnych výsledkov školy v predchádzajúcom školskom roku.
6) Kritériá na ohodnotenie kvality výchovno-vzdelávacieho procesu určí ministerstvo školstva všeobecne záväzným predpisom. Kritériá musia byť určené na základe celoštátnych meraní výsledkov  výchovno-vzdelávacieho procesu.“

Dátum zverejnenia analýzy: 14.02.2016
success
error