Pozrite si vaše všetky vyjadrenia (o obchvate Bratislavy, pozn.), ktoré ste hovorili, že 4,5 miliardy, aký je to predražený projekt, aké je to drahé. A že ideálna cena a priamoúmerná podľa aj ostatných by mala byť o miliardu nižšia, čiže 3,5 miliardy. To sú aj vaša slová. A my sme vám hovorili, počkajte prosím, kým príde výberové konanie, kým sa otvoria obálky a kým budeme poznať cenu. Dnes máme cenu 1,7 miliardy.

Stromcekov diskusný partner Sulík vyhlásil, že je proti projektu za 4,5 miliardy eur, a požadoval menšie výdavky. Priamo Sulík však usúdil, že projekt by sa dal spravit za 1,3 miliardy eur a nie za 3,5 miliardy eur, ako tvrdí Stromcek. Inštitút INEKO uvádzal skutocne predraženie o miliardu eur, kedže Stromcek však tvrdí, že to by mali byt aj slová Sulíka, túto cast výroku nemôžeme hodnotit ako pravdivú. Stromcek správne uvádza, že jeho vláda/ministerstvo hovorilo, že s konecnou sumou treba pockat na výsledky sútaže. Pôvodný odhad celkovej ceny sa zmenil po tom, co boli obdržané cenové ponuky od možných realizátorov, na 1,7 miliardy. Kedže Sulík skutocne kritizoval pôvodne odhadovanú cenu za obchvat ako predraženú, no tvrdil, že ochvat by sa dal vybudovat za cenu len 1,3 miliardy, a nie 3,5 miliardy, ako tvrdí Stromcek, výrok ako celok hodnotíme ako zavádzajúci.
Vo výroku je spomínaný projekt dialnicného obchvatu Bratislavy D4, ktorý má byt postavený formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Podla predsedu strany Sloboda a Solidarita ide o podvod, ktorý zadlži budúce generácie na najbližších 30 rokov, pretože má stát 130 až 150 miliónov eur rocne. To znamená, že celkovo projekt vyjde na 4 až 4,5 miliardy eur. Podla Sulíka ide o velké plytvanie, pretože celý projekt sa dá urobit ovela lacnejšie, a to v hodnote 1,3 miliardy eur, píšu Hospodárske noviny.
O predraženosti o miliardu eur písal inštitút INEKO, predraženost kritizovali aj opozicní politici.

Stromcek správne uvádza, že my (ministerstvo hospodárstva/vláda) sme hovorili, že treba pockat na výberové konanie: "O nákladoch na tento projekt bude pritom podla ministerstva možné rozprávat až v momente, kedy bude známa najlepšia ponuka z prebiehajúcej sútaže. „Po skoncení sútaže sa najlepšia ponuka znova vyhodnotí a až následne vláda rozhodne o jej výhodnosti“, avizoval Kóna."

Podla najnovších údajov sa cena zmenila. Bratislavský obchvat by mal celkovo vyjst ovela lacnejšie ako sa predpokladalo. Štúdia pôvodne odhadovala, že rocná splátka sa bude pohybovat od 135 do 151 miliónov eur. Po tom ako minister dopravy Ján Pociatek odhalil cenové ponuky, by štát mohol rocne platit 56,72 milióna eur. Po zapocítaní približne dvojpercentnej inflácie by štát mal koncesionárovi za 30 rokov poslat 1,7 miliardy eur, informuje Pravda a potvrdzuje aj DenníkN.

Výrok bol spomenutý v

O 5 minút 12, Martin Strižinec

Sulík vs. Stromcek o podpore investícií

V prvej casti relácie O 5 minút 12 sa stretli europoslanec a predseda strany SaS Richard Sulík a štátny tajomník Ministerstva hospodárstva a zároven splnomocnenec vlády pre prípravu a realizáciu strategických parkov Viktor Stromcek. Hlavnou témou boli investície, konkrétne velká investícia automobilky Jaguar Land Rover na Slovensku. Sulík a Stromcek tiež viackrát spomínali štúdiu Svetovej banky Doing Business, ktorá hodnotí podnikatelské prostredie krajín sveta.