DEMAGÓG - Factcheck politických diskusií

Peter Pellegrini

Hlas

Ako vírus ešte len na Slovensku nebol a už ovplyvňoval slovenskú ekonomiku, keď v Číne klesol dopyt po luxusných motorových vozidlách o 90 %. Automaticky to pocítila jedna naša automobilka Volkswagen, ktorá práve tento segment vyrába.

Ešte-premiér Peter Pellegrini v RTVS - 05.04.2020
Pravda

Hoci slovenský Volkswagen obmedzil výrobu až 15. marca, keď zatvoril závod - a teda po tom, čo sa na Slovensku objavil koronavírus - vplyv na toto rozhodnutie mal aj znížený dopyt v Číne, ktorý súvisel s pandémiou koronavírusu, no ktorému nejaký čas trvalo, kým sa prejavil. Tvrdenie Petra Pellegriniho preto hodnotíme ako ešte pravdivé.  Prvý prípad koronavírusu sa na Slovensku objavil 6. marca 2020.  Bratislavský závod skutočne vyrába viaceré luxusné modely Volkswagenu - a to aj pre Čínu. Dopyt po týchto modeloch Číne počas epidémia koronavírusu klesol Hovorkyňa bratislavského Volskwagenu Lucia Kovarovič Makayová však pre Demagóg.SK uviedla, že priamo v čase prepuknutia epidémie v Číne nebola výroba v závodoch Volkswagen Slovakia situáciou dotknutá.” Čína patrí medzi najväčšie exportné trhy automobilky, no dopady nižšieho dopytu sa vo výrobe prejavujú až s odstupom.  K prvým vplyvom na výrobu v súvislosti s koronavírusom prišlo až v polovici marca, keď epidémia zasiahla európske štáty vrátane Slovenska,” uviedla Kovarovič Makayová.  Spoločnosť Volkswagen Slovakia prerušila výrobu v utorok 17. marca 2020. O následnom predĺžení dočasnej odstávky do 5. apríla 2020 vrátane bolo rozhodnuté v súvislosti s pretrvávajúcim znížením dopytu na trhoch a koordináciou opätovného nábehu dodávateľských vzťahov spolu s ostatnými koncernovými závodmi, a to s jasným zámerom naďalej prispievať k spomaleniu šírenia epidémie koronavírusu a ochorenia Covid-19,” doplnila.  O nedostatku zákazok ako príčine pozastavenia výroby hovoril v rozhovore pre DenníkN aj minister hospodárstva Richard Sulík (SaS).

Dátum zverejnenia analýzy: 05.04.2020
success
error