Iveta Radicová vs. Robert Fico

O 5 minút 12, Radovan Slobodník, odkaz na videozáznam

Po letnej prestávke relácia O 5 minút dvanást mierne zmenila svoj formát. Okrem dvoch diskutujúcich, v tomto prípade premiérky Ivety Radicovej a podpredsedu parlamentu Roberta Fica, pribudla cast s moderátorom spovedajúcim jediného politika. V nedelu to bol predseda parlamentu, Richard Sulík. Politici sa drvivú väcšinu casu bavili o ekonomike a investicných projektoch na Slovensku, predovšetkým o dialniciach. V závere relácie Richard Sulík obhajoval referendum. Ak mala zmena formátu relácie priniest zvýšenie kvality, podla nás sa tak nestalo. Relácia opät trpela dlhými neprerušovanými monológmi a nepriniesla v podstate žiadne nové informácie. Webstránky STV prešli upgradom, coho výsledkom je, že video záznam relácie v archíve STV zatial nie je dostupný. O relácii napísala napríklad CTK, TASR, alebo v soft-news verzii s komentármi politológov aj Pravda.

Ekonomika

Filtre

TIP

Kliknite na graf pre filtrovanie podľa pravdivosti výroku daného politika

My sme pokiaľ ide o DPH, my sme DPH znižovali. My sme zdedili v roku 2006 19% sadzbu DPH na všetko, šli sme dole s DPH na lieky, zdravotnícke pomôcky, išli sme ďalej s DPH dole na učebnice a dokonca sme na 6 % znížili predaj poľnohospodárskych produktov z dvora, išlo o takzvané farmárske výrobky.

Vláda R. Fica znížila od začiatku roku 2008 sadzbu DPH na lieky, knihy, učebnice a  zdravotnícke pomôcky z 19 na 10%. DPH na predaj z dvora niektorých poľnohospodárskych produktov sa znížil na 6% v máji 2010.

Stalo sa presne to, čo sa urobilo v roku 98. Prišiel Dzurinda a zastavil diaľnice. Prišiel rok 2010, prišla vláda, v ktorej sedí pán Dzurinda, zastavili sa diaľnice.

K tomuto sme písali 25.4.2010:

"V roku 1999 došlo k pozastaveniu, prípadne zakonzervovaniu prebiehajúcich stavebných projektov, na dokončenie dvoch projektov výstavby hraničných prechodov s Rakúskom vláda pre rok 1999 6,7 mld. SKK, a v tomto roku sa začalo aj s výstavbou úseku D1(D61) Mierová - Senecká."

Pán redaktor a myslím, že to potvrdí pani predsedníčka, toto referendum bude neúspešné. Ono bude neúspešné ale brutálne neúspešné a za to niekto bude niesť zodpovednosť, lebo si z toho urobil predvolebnú kampaň. Je to 7 miliónov asi 200 tisíc eur. (cena referenda)

Podľa oficiálneho dokumentu, ktorý schválila Vláda SR dňa 14.7. 2010 sa na referendum vyčlenilo 7,224 mil. eur.

Ale toto je najväčší investičný projekt v histórii Slovenskej republiky a tento projekt štartuje ekonomiku

Je zrejmé, že sa jedná o jeden z najväčších investičných projektov, avšak rebríček najväčších investící v histórii Slovenska sa nám nepodarilo nájsť.

Zo sumy 3,8 mld. na celý OP doprava môže ísť 1,1 mld. eur na diaľnice, na železnice je vyčlenených 920 mil. eur (Modernizácia a rozvoj železničnej infraštruktúry) a 177 mil. eur (Obnova železničných mobilných prostriedkov). V oboch prípadoch suma nepresahuje 30% rozpočtu OP doprava.